86 16 62 22 kundeservice er lukket
  • MandagLukket
  • Tirsdag8-22
  • Onsdag8-22
  • Torsdag8-22
  • Fredag8-22
  • Lørdag8-22
  • Søndag8-22
Luk vindue
Chatten er
lukket
Favoritter
×

Favoritter

0 Kurv
Menu

Handelsvilkår

Føl dig tryg og få en god oplevelse med at handle hvidevarer online.

Her kan du læse vores salgs- og leveringsbetingelser, som finder anvendelse for køb af varer på www.lavpriskoekken.dk. Når du handler hos os, er alle transaktioner omfattet af dansk lovgivning. Derfor afgøres alle uoverensstemmelser af de ordinære, danske domstole.

www.lavpriskoekken.dk (herefter Lavpriskøkken.dk) ejes af WhiteAway Group A/S, (CVR nr.: 33767986).
Adresse: Agerbæksvej 21, 8240 Risskov.
Tlf. nr. 70 70 29 29.
Mail: [email protected]

Indholdsfortegnelse

 

Bestilling og betaling

Vi har åbent 24 timer i døgnet i netbutikken, og derfor kan du altid handle hos os. I korte perioder kan visse dele af hjemmesiden dog være utilgængelig på grund af vedligeholdelse.

For at handle på www.lavpriskoekken.dk  skal du enten være fyldt 18 år, eller have juridisk ret til at indgå et køb, for eksempel i form af accept fra din værge.
 

Vi accepterer følgende betalingskort

Vi modtager betaling med følgende betalingskort: Dankort og Visa-Dankort , Visa , Mastercard og Eurocard .

Vi opkræver gebyr for betaling med Eurocard/Mastercard (1,25 %) og Visa (1,25 %).

Du kan også betale med bankoverførsel.

Beløb trækkes først, når varen afsendes.

 

Betaling med MobilePay

Du kan også vælge at betale med MobilePay. MobilePay er Danske Banks løsning til betaling via din smartphone. Hvis du gerne vil benytte dig af MobilePay, skal du installere applikationen på din telefon, og knytte et betalingskort til den. Vær opmærksom på, at der kan være et gebyr forbundet med brug af MobilePay, afhængigt af hvilket betalingskort du vælger at bruge.
 
Når du vælger at betale med MobilePay, bliver du sendt videre til en side, hvor du bliver bedt om at indtaste dit telefonnummer. Derefter skal du bare godkende betalingen på din telefon, så kører resten automatisk. Det har aldrig været nemmere at handle på nettet!

Er du i tvivl om betingelserne for brug af MobilePay? Så kan du finde dem her.

Priser for levering

På alle ordrer til en værdi af mere end 100 kr. er vores standardlevering gratis. Det gælder både hvis du bestiller én vare, der koster mere end 100 kr., eller hvis du køber flere varer til en samlet værdi på mere end 100 kr. - også selvom den enkelte vare ikke koster 100 kr. Det er altså ordrens samlede pris, og ikke varens pris, der afgør om du skal betale for standardleveringen eller ej.

Leveringspriser og retningslinjer for forsendelse gælder for levering i hele Danmark (eksklusiv Færøerne og Grønland).
 

Forbehold ved handler

Vi tager forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, afgiftsændringer, udsolgte varer, restordrer, ikke fremkomne varer, tastefejl og force majeure.
 

Sådan fungerer webshoppen

Når du handler hos www.lavpriskoekken.dk , vælger du de varer, du gerne vil købe og lægger dem i indkøbskurven i netbutikken. Helt frem til bestillingstidspunktet kan du rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan også løbende tjekke, hvad du har lagt i kurven. Når du er klar til at bestille dine varer, trykker du på ”Gå til bestilling”-knappen i indkøbskurven. Derfra bliver du guidet igennem vores bestillingssystem, hvor du skal indtaste navn, adresse, e-mail og telefonnummer. Det er også her du skal vælge leverings- og betalingsmetode. Priser er angivet i danske kroner. Oveni prisen skal tillægges prisen for fragt. Du kan vælge ekstra leveringsydelser i slutningen af bestillingsforløbet. Vælger du ikke ekstra leveringsydelser, vil du få en standardlevering til kantsten. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

 

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare, modtager du først en kvittering på din bestilling per e-mail. Kvitteringen er ikke en bindende aftale, men en bekræftelse på at vi har modtaget din bestilling. Kvitteringen vil du derfor modtage kort tid efter, at du har gennemført din handel. Når ordren er behandlet, modtager du en ordrebekræftelse på e-mail, som betyder at handlen er accepteret, og at varen er på vej.

Ordrer afgivet på hverdage mandag-torsdag inden kl. 20:00 og fredag inden kl. 16:00 bliver behandlet samme dag.

Ordrer afgivet fredag efter kl. 16:00, lørdag, søndag og på helligdage bliver behandlet den førstkommende hverdag.
 

Momsrefusion

Hvis du køber en vare, der skal sendes ud af landet, har du mulighed for at få momsrefusion. Det kræver, at du sender os gyldig dokumentation, for eksempel en salgsfaktura med et toldstempel på, samt kontaktoplysninger. Efter vi har modtaget din dokumentation, refunderer vi momsbeløbet, fratrukket et administrationsgebyr på 10 % af momsbeløbet (minimum 100 kr., maksimum 400 kr.).

 

Levering

Vi tilbyder en række forskellige leveringsydelser, så du kan få en levering, der passer dig. Som udgangspunkt leveres lagervarer inden for 2 hverdage. Det er markeret på varen med: . Varerne leveres som standard på hverdage mellem kl. 07:00 og 18:00. Hvis varen ikke er på vores lager, men i stedet er på producentens lager, så tager det lidt længere tid at levere varen. Derfor er disse varer markeret med: . Hvis varen ikke er på producentens lager, så forsøger vi at få en forventet dato for, hvornår varen er på lager igen. Hvis vi får en dato fra producenten, er det markeret på denne måde: . Hvis vi ikke får en dato fra producenten, vil dette være markeret med: .

Når din ordre er blevet behandlet, modtager du en leveringsbekræftelse med en forventet leveringsdato. På leveringsdagen bliver du kontaktet af vores chauffør cirka 30 minutter før ankomsten, så du kan være klar til at tage imod varerne. Hvis varen mod forventning er forsinket, bliver du informeret om dette i en mail.

Det er altid en god idé at tjekke emballagen på din vare grundigt, når du modtager den, så du kan opdage en eventuel transportskade allerede ved leveringen. Hvis uheldet er ude, og din vare har taget skade under fragten, så anbefaler vi, at du nægter modtagelse af varen og derefter kontakter os.
 

Tidsrum for levering

Du har nu mulighed for at bestille et bestemt tidsrum, hvor du ønsker at få dine varer leveret. Der er en begrænset mængde leveringer til hvert tidsrum, så du kan godt opleve, at et bestemt tidsrum er udsolgt. Du vælger tidsrummene når du vælger leveringsdato. Du kan vælge mellem følgende tidsrum:

  • Morgen: 07:00 – 12:00
  • Middag: 10:00 – 14:00
  • Eftermiddag: 12:00 – 17:00
  • Aften: 16:30 – 22:00

Det er desværre ikke alle tidsrum, der er tilgængelige hver dag i hele landet. Men tidsrummene er fordelt på hele ugen, så der altid vil være mulighed for at finde et tidsrum, der passer dig.

Leveringstidspunkterne kan kombineres med andre leveringsydelser, for eksempel en indbæring eller en bortskaffelse, men kan ikke kombineres med en montering. Prisen for et leveringstidspunkt kan du se, når du vælger det. Prisen er per levering, så uanset om du skal have 1 eller 5 varer leveret, skal du kun betale for ét leveringstidspunkt. Men hvis dine varer skal leveres på forskellige tidspunkter, skal du altså betale for hvert leveringstidspunkt. Hvis du betaler for et leveringstidspunkt, men din vare ikke når frem i tide, så refunderer vi selvfølgelig det betalte beløb. Du skal blot kontakte os.

Ekspreslevering

Med ekspreslevering får du leveret varen så hurtigt som muligt. Det betyder, at hvis du bestiller mandag-torsdag inden klokken 20:00, så får du leveret dine varer allerede næste dag. Bestiller du fredag, lørdag eller søndag, bliver varerne leveret om tirsdagen.

 

Levering og tilgængelighed

For at få hvidevarer leveret, skal leveringsadressen være tilgængelig for en almindelig lastbil. Vejen til adressen skal ligeledes være fremkommelig for en lastbil. Derfor kan levering til sommerhuse, haveforeninger eller andre steder med mindre gode tilkørselsforhold være en udfordring. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en lastbil kan nå frem til din adresse, så kontakt vores kundeservice.
 

Levering af varen uden modtager er hjemme

Hvis du gerne vil have, at vores chauffør stiller varen på din adresse, når du ikke er hjemme, kan du angive dette i forbindelse med ordreafgivelsen. Dette sker på eget ansvar. Vores chauffør vil dokumentere, at varen er afleveret på adressen.
 

Levering til ikke-brofaste øer

Ved bestilling af større varer leverer vi helt til døren på flere ikke-brofaste øer i Danmark. Til de resterende øer leverer vi til færgelejet på fastlandet. Hvis du bor på en af følgende øer, sker leveringen af din vare gennem en lokal fragtmand, og leveringstiden vil derfor blive forlænget med 1 hverdag i forhold til den oplyste leveringsdato:

  • 3700-3799 Bornholm
  • 5960, 5970 og 5985 Ærø
  • 6700 Fanø
  • 7884 Fur
  • 8305 Samsø
  • 9940 Læsø
Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du herfra selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet.

Genkørsel

Hvis der ikke er nogen på din adresse til at modtage varen, og der ikke er indgået aftale om at varen må stilles, tager chaufføren varen med retur til vores lager. Ønsker du at aftale en ny leveringsdato, kan du kontakte os. Bemærk at du i så fald selv skal betale for en genkørsel. Prisen kan du få oplyst ved at kontakte os.
 

Levering af småvarer

Husholdningsapparater og andre el-artikler leveres med Post Danmark eller GLS Erhverv, hvilket vil fremgå i forbindelse med ordreafgivelsen. Vælger du at leveringen skal ske med GLS, skal du være opmærksom på, at GLS’s chauffører ikke må stille pakken uden dit samtykke. Derfor skal du benytte denne engangsfuldmagt, hvis du ønsker at GLS skal stille pakken.

Hvis du er tilmeldt PostDanmarks Modtagerflex, kan PostDanmark også aflevere dine varer på et aftalt sted på din adresse. Læs mere om Modtagerflex.


Indbæring

Du kan få dine varer båret ind/op i din bolig af vores chauffør. Forinden skal du sikre dig, at der er plads til varen - en hvidevare er typisk 60 cm bred, og dertil kommer emballage.

Varen transporteres på en automatisk sækkevogn. Derfor er det nødvendigt, at sækkevognen kan komme ind/op. Du kan med fordel kontrollere på forhånd, at der er adgang til din bolig med sækkevogn; eksempler: trapper der drejer, stejle trapper og smalle døre, der kan forhindre chaufføren i at bære din vare ind.

Fordi chaufførens sækkevogn skal køres ind i dit hjem, anbefaler vi, at du afdækker gulve og gulvtæpper, inden din vare ankommer. Ellers kan sækkevognen eftelade mærker på dit gulv.

Du kan få dine varer båret ind/op i din bolig af vores chauffør. Varen transporteres på en automatisk sækkevogn. Derfor er det nødvendigt, at sækkevognen kan komme ind/op. Du kan med fordel kontrollere på forhånd, at der er adgang til din bolig med sækkevogn. Trapper der drejer, stejle trapper og smalle døre kan forhindre chaufføren i at bære din vare ind.

Fordi chaufførens sækkevogn skal køres ind i dit hjem, anbefaler vi, at du afdækker gulve, gulvtæpper og trapper. som varen skal henover/op ad, inden din vare ankommer. Ellers kan sækkevognen eftelade mærker.


Hvis du er i tvivl

Er du i tvivl om, hvorvidt der er plads til at få varerne ind i dit hjem, om der er brug for en ekstra chauffør eller hvad prisen for den ekstra chauffør vil være, så kontakt vores kundeservice.


Hvis indbæringen ikke kan udføres

Hvis chaufføren ikke kan komme til at bære varen ind, kan du enten aftale, at varen bliver stillet hos dig eller nægte modtagelse, så chaufføren kan tage varen med retur. Nægter du modtagelse og skal have aftalt en ny levering, skal du selv betalefor en genkørsel. I begge tilfælde refunderer vi ikke betalingen for den mislykkede indbæring.

Bemærk: Vi tilbyder desværre ikke indbæring af amerikanerkøleskabe.


Montering

Du kan få dine hvidevarer monteret af vores certificerede montører. Ønsker du at få dine varer monteret, leverer vi varerne direkte til montøren. Montøren kontakter dig 1-3 hverdage efter ordreafgivelsen for at aftale dato og tidsinterval for monteringen. På leveringsdagen vil montøren desuden kontakte dig cirka 30 minutter før ankomst.

Bemærk: Vi tilbyder desværre ikke montering på ikke-brofaste øer.


Adgang og tilgængelighed

Som udgangspunkt kommer der én montør hjem til dig. Det er derfor vigtigt, at du er sikker på, at montøren kan få varen ind og kan komme til at montere varen. Varen bliver transporteret på en automatisk sækkevogn, som skal kunne frem til den ønskede placering i dit hjem. Trapper med skarpe sving og smalle døre kan forhindre montøren i at montere din vare.

Fordi montørens sækkevogn skal køres ind i dit hjem, anbefaler vi, at du afdækker gulve og gulvtæpper, inden din vare ankommer. Ellers kan sækkevognen eftelade mærker på dit gulv.

Med mindre du også har bestilt en bortskaffelse, skal din gamle hvidevare være afmonteret og fjernet, inden montøren ankommer. Skal der trækkes slanger eller ledninger gennem dine skabe, skal du på forhånd have skåret et hul på 10 cm i diameter i skabet, der hvor ledningen/slangen skal trækkes, inden montøren ankommer.

Til- og afløbsslanger er typisk 1,5 m lange som standard, og vi anbefaler, at du skærer hullet i skabssiden i samme dybde og højde som til- og afløbet.

I henhold til arbejdsmiljøloven må montøren ikke løfte på varen. Af forsikringsmæssige hensyn må montøren heller ikke løfte på varen med din hjælp. Derfor er det ikke muligt at montere en vaskemaskine og en tørretumbler ovenpå hinanden i en vaskesøjle. Skal varen løftes eller vil du gerne have monteret en vaskesøjle, kan vi i nogle tilfælde sende to montører ud til dig. Prisen for dette afhænger af, hvor i landet du bor, men er som minimum det dobbelte af en normal monteringspris.


Korrekte elinstallationer

Vores montører er ikke elektrikere eller VVS’ere. Derfor er det vigtigt, at dine elinstallationer, afløb og vandtilførsler er lovlige, tilgængelige og funktionsdygtige. Det betyder blandt andet, at ledninger kun monteres i en eksisterende samledåse, at det skal være lettilgængeligt at åbne og lukke for vandet og at der skal være et regulært og stabilt afløb.

De mest basale el- og VVS-fittings kan tilkøbes kontant af montøren. Det kan nogle gange være nødvendigt for at gennemføre monteringen, da der af lov om sikkerhedsmæssige hensyn ikke følger ledning med til komfurer og kogeplader.

Bemærk: Skal du have monteret ovn eller kogeplade, skal du være opmærksom på, at alle vores ovne og kogeplader leveres med 1,5 mm tykke ledninger. I et standard el-udtag må der kun monteres én 1,5 mm ledning. Skal du derfor have monteret en ovn eller en kogeplade sammen med andre produkter, skal der være to udtag.


Det må montøren ikke

  • Montøren må jf. arbejdsmiljøloven ikke løfte på hvidevarer.
  • Af hensyn til forsikring og potentielle skader må montøren ikke skære eller bore huller i eksempelvis køkkenskabe. Dette skal i stedet være gjort på forhånd.
  • I forbindelse med montering af integrerbare produkter, må montøren ikke fuge, montere eller tilpasse skabslåger og bordplader. Derfor bliver integrerbare produkter heller ikke sat i vatter eller justeret i højden, da justeringen først kan udføres korrekt, efter at køkkenlågen er monteret.
  • På grund af skabenes størrelse har vores montører ikke mulighed for at montere amerikanerkøleskabe.
  • På grund af specielle krav til gasprodukter har vores montører ikke mulighed for at montere gaskomfurer, gaskogeplader og lignende produkter.
  • Aftrækstørretumblere monteres, ved at montøren slutter dem til strøm. Aftræksslanger monteres ikke.


Hvis du er i tvivl

Er der noget du er i tvivl om i forbindelse med montering, for eksempel om dine installationer er i orden, om montøren kan komme til eller hvad prisen for at få 2 montører ud er, så kontakt vores kundeservice.


Hvis monteringen ikke kan udføres

Hvis montøren ikke kan komme til at montere varen, af den ene eller den anden grund, kan du aftale at varen bliver stillet hos dig eller nægte modtagelse. Nægter du modtagelse og skal have aftalt en ny levering, skal du selv betale for en genkørsel. I begge tilfælde refunderer vi ikke betalingen for den mislykkede montering.

Bemærk: Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde montering af emhætter, gaskomfurer eller amerikanerkøleskabe.


Bortskaffelse

Vi gør det nemt for dig at komme af med din gamle hvidevare. Derfor kan du bestille en bortskaffelse sammen med leveringen af din nye vare. Bortskaffelsesydelsen følger din valgte leveringsydelse. Det betyder, at chaufføren henter din vare, der hvor den nye skal leveres.

Har du derfor bestilt:

  • Standardlevering/ekspreslevering: skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for dit hjem, så chaufføren kan tage den med.
  • Indbæring: skal den gamle vare være afmonteret og stå, hvor du ønsker, at den nye vare skal placeres.
  • Montering: vil montøren afmontere den gamle vare for dig, inden han monterer den nye.

Det eneste du skal huske er:

  • At afmontere din køkkenlåge, hvis den gamle vare er et integrerbart produkt
  • At tømme varen for madvarer, tøj eller lignende.
  • At afrime køleskabe/frysere
  • At afdække gulve, trapper og dørkarme, som varen skal køres ud gennem. Vi henter nemlig varen med en sækkevogn.

Retur- og fortrydelsesret

Når du handler hos www.lavpriskoekken.dk, har du har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derefter returnerer varen til os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får varen i fysisk besiddelse. Fortrydelsesretten er kun gældende, hvis du giver os klar besked inden de 14 dage udløber. Dette gør du lettest ved besøge vores online reklamationscenter. Hvis du følger vejledningen, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Du kan også udfylde denne standardformular og maile den til os på: [email protected].

Udløber fristen på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Har du bestilt flere varer på én ordre, som bliver leveret på forskellige tidspunkter, løber fortrydelsesretten fra den dag du modtager den sidste vare.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere.


Særligt for erhvervsdrivende

Der gælder 6 måneders reklamationsret fra fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 6 måneders reklamationsperiode. Såfremt varen anvendes i erhvervsmæssig sammenhæng, kan reklamationsretten helt bortfalde.


Sådan fungerer en returnering

Vi dækker udgifterne for returneringen af din vare, såfremt den er afmonteret og tilgængelig på gadeplan udenfor din bopæl. Skal varen hentes inde i dit hus/lejlighed, skal du betale 195,- for en nedbæring. Kan fragtmanden ikke afhente varen på den aftalte dato, opkræver vi 495,- for en ny afhentning.

Vi opfordrer dig til at pakke varen forsvarligt ind og helst i den originale emballage. Du bærer selv ansvaret for varen, indtil den er blevet afhentet af vores chauffør eller afsendt med det tilsendte returlabel.

Afhentning af varen

Vi afhenter som udgangspunkt din returvare det sted, hvor den blev leveret til. Så hvis du har fået varen båret ind i dit hjem, henter vi den inde i dit hjem - men du skal selv afmontere den. Hvis du har fået varen monteret af en af vores montører, så afmonterer vi også varen for dig.


Returnering af småvarer

Små elektriske varer kan returneres med Post Danmark eller GLS til følgende adresse:

Lavpriskøkken.dk, c/o Skanlog, Logistikparken 1, 8220 Brabrand

I disse tilfælde sender vi dig en returlabel, så du ikke skal betale transporten. Gem venligst postkvitteringen og evt. Track&Trace-nummer.


Tilbagebetaling

Vi sender selvfølgelig dine penge retur så hurtigt som muligt, og senest 14 dage efter at varen er blevet afhentet af vores chauffør eller afsendt med det tilsendte returlabel. Vi betaler ikke pengene tilbage for leveringsydelser som indbæring, montering eller bortskaffelse.

Beløbet overføres altid til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet. Har du for eksempel brugt et VISA Dankort til dit køb, bliver pengene betalt tilbage til dit VISA Dankort. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

I tilfælde af at vi ikke har modtaget varen, forbeholder vi os retten til at tilbageholde betalingen, indtil vi modtager varen, eller dokumentation for at varen er returneret.

Bemærk: Hvis varens værdi er forringet, risikerer du at miste dele af eller hele returbeløbet. Dette vurderes ud fra følgende forhold:

  • Hvis du reelt har taget varen i brug
  • Hvis varen har været installeret og monteret
  • Hvis varen er blevet beskadiget, mens du har haft ansvaret for den
  • Hvis du har håndteret varen på en måde, der var unødvendig for at fastslå varens type, egenskaber og funktionalitet
  • Hvis du ikke har fulgt reglerne for fortrydelsesretten i forbindelse med plombering, varetype m.m.

 

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Når du handler hos os, er dit køb omfattet af købeloven og mangelreglerne. Det betyder at du kan reklamere over dit produkt i 24 måneder fra den dag, du har modtaget dine varer.

For at en reklamation er berettiget, må manglen eller fejlen ikke være opstået som et resultat af, at du har brugt produktet forkert eller selv har beskadiget produktet. Hvis det viser sig, at varen ikke fejler noget, skal du selv betale for eventuelle omkostninger forbundet med dette, for eksempel transport eller servicebesøg.


Kontakt os inden for rimelig tid

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at benytte vores online reklamationscenter. Vi beder dig oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Vi vil altid tilstræbe at finde en tilfredsstillende løsning på dit problem.

Bemærk: Ved transportskader skal du kontakte os senest 2 måneder efter, at du har modtaget varen.


Specielt for hvidevarer

For alle hvidevarer bliver der udført såkaldt ”onsite” service. Det betyder, at producentens egne serviceteknikere udbedrer en eventuel skade eller mangel på din vare, der hvor varen befinder sig. Har du derfor en reklamation på en hvidevare, kan du med fordel tage direkte kontakt til producentens servicepartner, som du kan finde i vores samlede oversigt. Du er selvfølgelig også velkommen til at benytte vores online reklamationscenter. Du kan også kontakte os for at få hjælp eller oplyst kontaktinformationer.

Bemærk: Hvis serviceteknikeren ikke kan konstatere en fejl på varen, eller hvis fejlen skyldes en forkert installation af varen, så kan servicepartneren opkræve betaling for arbejdstid og kørsel. Dette vil i så fald ske gennem en aftale mellem servicepartneren og dig.


Specielt for husholdningsapparater og el-artikler

Ved reklamation over husholdningsapparater og andre småvarer, skal varen sendes ind til reparation. Det gør du lettest ved at kontakte os og få oplyst en returadresse.


Refundering af fragtomkostninger

Hvis din reklamation er berettiget, refunderer vi selvfølgelig dine fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale for fragten, herunder også fragten tilbage til dig efter undersøgelsen. Hvis servicepartneren opkræver et gebyr af os, forbeholder vi os retten til at afkræve betaling for denne omkostning af dig.

Husk altid at sende varen forsvarligt indpakket, helst i den originale emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelsen. Det er vigtigt, fordi du selv har ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Derfor anbefaler vi at gemme postkvitteringer, Track&Trace-numre og lignende.

Afhentning af varen

Vi afhenter som udgangspunkt din returvare det sted, hvor den blev leveret til. Så hvis du har fået varen båret ind i dit hjem, henter vi den inde i dit hjem - men du skal selv afmontere den. Hvis du har fået varen monteret af en af vores montører, så afmonterer vi også varen for dig.


Transportskader

Du skal altid tjekke emballagen på din vare grundigt, når du modtager den, så du kan opdage transportskader allerede ved leveringen. Hvis uheldet er ude, og din vare har taget skade under fragten, så anbefaler vi, at du nægter modtagelse af varen og derefter indberetter en skade gennem vores online reklamationscenter. Hvis emballagen er beskadiget ved leveringen, men selve varen ikke ser ud til at have taget skade, så få chaufføren til at notere dette på fragtbrevet.

Hvis der er tale om skjulte skader, altså skader der ikke kan konstateres ved leveringen, er det vigtigt, at du ikke tager varen i brug, før vores reklamationsansvarlige har vurderet skaden. Det er også vigtigt, at du gemmer den originale emballage, som dokumentation for at skaden ikke var synlig ved leveringen. Oplever du en skjult skade, bør du kontakte os hurtigst muligt gennem vores online reklamationscenter. Skal du først montere din vare om et stykke tid, anbefaler vi derfor, at du med det samme pakker varen ud og tjekker, at den er som forventet.

Sørg for at udfylde skadesformularen korrekt og fyldestgørende og vedlæg billeddokumentation. Hvis der ikke følger billeddokumentation med skadessagen, forbeholder vi os retten til at afvise sagen.


Klagemuligheder

Vi sidder altid klar til at hjælpe dig, hvis der er noget, du er utilfreds med. Hvis du er i tvivl om hvordan du får fat på os, så kan du finde vores kontaktinfo her.

Hvis du ikke er tilfreds med vores forsøg på at finde en løsning sammen med dig, kan du indgive en klage over en vare eller en tjenesteydelse købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan også klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også vælge at bruge EU-Kommisionens online klageportal til at indgive en klage. Det er især relevant, hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, men har handlet hos os. Din klage kan indgives på http://ec.europa.eu/odr. Husk at angive vores e-mail adresse ([email protected]) sammen med din klage.

Persondata og cookies

Når du handler hos www.lavpriskoekken.dk, skal du som minimum oplyse følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefonnummer

Disse data bliver gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, hvor varen blev købt. Derudover gemmes data omkring hvilke varer, du har købt. Dette sker i henhold til bogføringslovens §10. Efter den 5-årige periode er udløbet, slettes dine data automatisk.

Hvis du har oprettet et login i forbindelse med selvbetjening, sletter vi imidlertid ikke personlige oplysninger, med mindre du beder os om det. Det kan du gøre ved at kontakte os.

Vi videregiver eller sælger ikke dine oplysninger til en tredjepart, med mindre det sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. I disse tilfælde vil en eventuel videregivelse af persondata altid ske i overensstemmelse med persondatalovgivningen.

Hvis du gerne vil have indsigt i, hvilke informationer vi har registreret om dig, eller gøre indsigelse mod en registrering i henhold til lovgivningen, så kan du kontakte os.


Cookies

Når du benytter www.lavpriskoekken.dk, accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer, så vi kan observere, hvad der sker under dit besøg på vores hjemmeside og for evt. at kunne gemme dine valgte produkter i varekurven, såfremt du ikke afslutter handlen. En cookie er altså ikke et program og indeholder ikke virus.

Læs mere om vores cookies.